Allmänna villkor
- Om Create the Style STHLM
- Create the Style STHLM, nedan kallat företaget, vi eller oss, har sitt säte i STOCKHOLM.
- Företagets postadress är Östermalmstorg 2, BOX 55967, 102 16 STOCKHOLM.
- Behöver du komma i kontakt med oss, använd kontaktformuläret, eller skicka ett mail till info@createthestylesthlm.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom 48 timmar.
- Beställning
- När du gjort en beställning skickar vi en orderbekräftelse med epost. Därför är det viktigt att du anger korrekt e-postadress när du handlar.
- I bekräftelsen finns uppgifter om vad du beställt, antal, priser, och din leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till order@createthestylesthlm.se
- Leverans
- Vi skickar oftast beställda varor inom 1 vardag från att beställningen är gjord. Utöver det så tillkommer ofta 1-2 vardagar för själva transporten, beroende på vilket fraktsätt som används.
- Om förseningar i leveransen uppstår (utan att vi har informerat om det) bör du kontakta oss via e-post till order@createthestylesthlm.se och göra oss uppmärksamma på det, så undersöker vi saken.
- När du tar emot en leverans (hämtar hos ombud eller tar emot från en budfirma) måste du alltid kontrollera att den inte ser ut att ha skadats under transporten. Om paketet är skadat måste du reklamera skadan direkt till utlämningsstället eller transportören.
- Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar som kan bero på prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Om en felaktig prisuppgift upptäcks efter att en beställning har gjorts så kontaktar vi dig för en extra bekräftelse innan leveransen påbörjas om det angivna priset varit för lågt. Om priset varit för högt informerar vi dig också, men utgår ifrån att du kommer acceptera ett lägre pris, och kommer då inte invänta en bekräftelse innan leverans påbörjas.
- Ångerrätt
- Vid köp av varor på nätet har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
- För mer information om ångerrätten och vilka rättigheter du har enligt svensk lag, se konsumentverkets informationssida för konsumenter.
- Vid nyttjande av din ångerrätt:
- Du måste meddela oss att du ångrar ditt köp. Meddelandet ska skickas till order@createthestylesthlm.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
- Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
- Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt eller förpackning.
- Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Digitala produkter som levereras via nedladdning.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkad produkt, som har anpassats särskilt för dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
- Reklamation och klagomål
- Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Reklamationer ska kommuniceras utan dröjsmål, och direkt när defekten upptäcks.
Hur går du tillväga vid en reklamation?- Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till order@createthestylesthlm.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
- Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten eller dess användning.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
- Produktinformation
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
- Tillverkare av kosmetiska preparat ändrar ibland sina recept för att förbättra produkterna. Vi strävar efter att alltid ha korrekt och uppdaterad produktinformation på vår hemsida, men producenterna informerar inte alltid oss när de gör ändringar. Därför ska du alltid kontrollera INCI-deklarationen som står på själva produkten. Det är den som gäller. Detta är särskilt viktigt ifall du har känslig hy eller är allergisk mot vissa ingredienser. Du ansvarar själv för vilka produkter du använder på din kropp.
- Information om Cookies
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
- Mer information om Cookies kan du hitta på exempelvis Post och telestyrelsens hemsida.
- En cookie är en liten textfil som skapas i din webbläsare, i samband med hämtning av resurser (såsom webbsidor) på Internet. Vid framtida hämtningar av resurser från samma webbplats skickar webbläsaren med cookien vid varje besök.
- På så sätt möjliggörs “inloggning” på webbplatser, och tekniken kan även användas för att samla statistik om återkommande användare.
- Eftersom sättet som webbsidor är uppbyggda på (HTML) möjliggör att delar av en webbsida (exempelvis bilder eller “gilla-knappar”) finns på en annan plats än på den webbplats man besöker, så kan ibland en tredje part, som exempelvis Facebook eller Google, spåra vilka webplatser en användare besöker.
- Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar att ta emot/spara cookies. Vissa webbläsare, som t.ex. Waterfox eller Firefox har bra tilläggsfunktioner (som t.ex. Cookie AutoDelete) som kan radera cookies en stund efter att du avslutat besöket på webbplatsen. På så sätt fortsätter webbplatsen att fungera, samtidigt som din integritet skyddas.
- Personuppgifter
- Genom att handla hos Create the Style STHLM accepterar du vår integritetspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller delar aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Läs integritetspolicyn för mer information.
- Ändringar i de Allmänna Villkoren
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller användande av webbplatsen.
- Tvistlösning
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.